Bedr – Velika pobjeda

Općepoznato je da je ramazan podijeljen po Božijim blagodatima vjernicima pa je prva trećina vrijeme…

Alija DžekićAuthor Position

Date

17. March 2025.

Općepoznato je da je ramazan podijeljen po Božijim blagodatima vjernicima pa je prva trećina vrijeme Allahovog rahmeta, druga trećina vrijeme oprosta, a posljednja trećina vrijeme spašavanja od džehennemske vatre. Od sudbonosnih i sudbinskih događaja za vjeru i život muslimana tri su se dogodila u ramazanu. Jedan od njih je prva i velika pobjeda muslimana. Bez pobjede na Bedru 17. ramazana 624. ili 2 godine po hidžri ne bi bilo egzistencije i zajednice muslimana.

Pobjeda na Bedru je najava islama i muslimana kao svjetskog sigurnosnog i vojno-strateškog faktora, kao faktora koji će čuvati i braniti teritorijalni integritet i politički suverenitet zajednice muslimana. Znamo i sami da to nije bila bitka velika po broju učesnika, ali jeste sudbinska i presudna za islam i mislimane. Njena važnost u kontekstu opstanka muslimana je ogromna. Noć uoći same bitke na Bedru, Poslanik, a.s. i ashabi r.a. upućuju dovu Allahu, dž. š.:

“O Bože, ako ova mala skupina vjernika strada, neće Ti se imati više ko dovom obračati.”

Tu dovu svjedoči Allah, dž.š., u suri El-Enfal, 9 ajet na koju se On odaziva:

إِذۡ تَسۡتَغِيثُونَ رَبَّكُمۡ فَٱسۡتَجَابَ لَكُمۡ أَنِّي مُمِدُّكُم بِأَلۡفٖ مِّنَ ٱلۡمَلَٰٓئِكَةِ مُرۡدِفِينَ

“I kada ste od Gospodara svoga spas zatražili, On vam se odazvao: “Poslat ću vam u pomoć hiljadu meleka koji će jedni za drugima dolaziti.”

U situaciji kada mušrici imaju vodu, a muslimani se nalazili na golom pijesku i vrelom kamenu, kada mušrici raspolažu sa hiljadu dobro naoružanih vojnika, a muslimani sa 314 boraca, kada mušrici imaju 100 konja  i kamila, a muslimani 2 izgledi za pobjedu su na strani mušrika. Pogledajmo samo ovu prednost. Na dovu Poslanika, a.s., i ashaba r.a. Allah, dž.š., se odaziva slanjem prvo  hiljadu, pa tri, a ako zatreba i pet hiljada meleka, koji smiruju srca muslimana. Ti isti meleki su po Allahovoj odredbi u srca nevjernika unijeli strah, košmar, neizvjesnost, paniku i tjeskobu.

Šta to, još Allah daje vjernicima? Noć uoči bitke, Allah, dž.š, usred pustinje spušta kišu nakon napornog puta i posta, tako da su se muslimani odmorili i osvježili. Pored kiše Allah, dž. š, im je podario najljepše snove koji ih razgaljuju. Sve su to znaci Božije podrške. Ashabi su se odazvali na Poslanikov poziv. Nije bilo dezertiranja, vrdanja i traženja načina da se izbjegne obaveza.

Kada je Poslanik tražio mišljenje svojih ashaba o borbi, Sad ibn Muaz je u ime ensarija (Medinelija) održao efektan motivacioni govor, potvrđujući njihovu nepokolebljivu podršku Poslaniku.

Rekao je: “O Allahov Poslaniče, mi smo povjerovali u tebe, posvjedočili da si istinit, i dali smo ti svoje zavjete na poslušnost i pokornost. Zato, idi kamo želiš, mi smo s tobom! Tako mi Onoga koji te poslao s istinom, kad bi nas poveo kroz more, mi bismo išli s tobom i niko od nas ne bi zaostao. Ne bojimo se susreta s neprijateljem, jer smo strpljivi i odlučni u borbi. Neka Allah pokaže kroz nas ono što će te obradovati. Kreni s Allahovim blagoslovom!”

Ovaj govor ohrabrio je Poslanika i muslimane prije odlučujuće bitke protiv Kurejšija, koja je završila pobjedom muslimana. Muslimani nastupaju kao ummet islama, vjere koja je utemeljena na Kur’anu i Sunnetu s jasnim postulatima tevhida iskazanog kroz izgovor kelime i šehadeta i njegovoj primjeni u životu. Kod muslimana na Bedru idu zajedno: iman, islam, ihsan i tevhid…, a kod mušrika mit, magija, širk, paganstvo, mitologija, goli interesi… Zato je bitka na Bedru i prva promocija političkog principa šure ili obaveznog savjetovanja.

Iz svega ovoga možemo izvući neke poruke i pouke:

– Onaj ko se bori na Allahovoj strani ne može nikad izgubiti, a onaj ko se stavi u šejtanski tabor on je zasigurno gubitnik. Allah, dž.š., kaže:

الَّذِينَ آمَنُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ ۖ وَالَّذِينَ كَفَرُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُوا أَوْلِيَاءَ الشَّيْطَانِ ۖ إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا

“Vjernici se bore na Allahovom putu, a nevjernici na šejtanovom. Zato se borite protiv šejtanovih štićenika, jer je šejtanovo lukavstvo zaista slabo.”

– Allah, dž.š., daje pobjedu i manjim i slabijim skupinama koje su slabo opremljene, te im pruža svoju direktnu pomoć, kako bi vjernike učvrstio na istini. Allah, dž.š, kaže u  249 ajetu sure El-Bekare:

 كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ

‘Koliko su puta malobrojne čete, Allahovom voljom, nadjačale mnogobrojne čete!’ – A Allah je na strani izdržljivih.

Zar mi nismo imali ove situacije i u našoj domovini Bosni i Hercegovini. Kada su htjeli da nas neprijatelji unište, ali nam je Uzvišeni pomogao iako su nam izgledi za opstanak bili veoma slabi.

Spomenut ću još jednu bitnu cinjenicu vezanu za Bedr:

Vraćajući se s Bedra Allahov Poslanik, a.s., je kazao:

رجعنا من الجهاد الأصغر، إلى الجهاد الأكبر

” Vraćamo se iz male bitke u veliku bitku, a to je borba protiv samog sebe, protiv svog nefsa.”

Borba na bojnom polju traje dan, dva, može trajati nekoliko mjeseci, a i nekoliko godina, dok borba sa svojim nefsom, sa svojom dušom traje svaki dan, svaki sat, svaku minutu i sekundu i sekundu. Neprijatelj kojeg imamo pred sobom je jak, naoružan svim marifetlucima, slatkorječiv je i zavodljiv i ne preza ni pred kim da dođe do svog cilja, a to je da našu dušu okrene na stranu zla i da je odvrati od pokornosti Gospodaru svjetova. Teško onom ko se prepusti šejtanu da mu on komanduje šta će slijediti. Uvijek će biti onih koji su spremni na najveće žtrve.

Mi i ovu noć ne ostavljamo svoju braću pa je 17. noć poznata još kao Dan povratničkih džemata, te sakupljamo sergiju za iste. Danas su to džemati u manjem entitetu BiH, a sutra mogu biti na drugom mjestu. Neka to bude naš doprinos i potvrda da smo na strani dobra.

Vedad ef. Arnaut

Bosnian American Islamic Center Detroit